PDR-EPDAB Yayınlar

Makaleler ve Araştırma Bulguları

Psikolojik danışman eğitimi, süpervizyonu ve akreditasyonu konusunda yapılan çalışmaların standartların gelişimine ve sağlanan gelişimin korunmasına yönelik yayınlar yıllara göre listelenmektedir: (Yeni yayın önerilerinizi “[email protected]” adresine gönderebilirsiniz)

Psikolojik Danışman Eğitimi, Süpervizyonu ve Akreditasyonu Konularında Her 10 Yıla Göre Yapılan Yayınlar

Yayın Listesi Oluşturarak Katkıda Bulunanlar: (Teşekkür Ederiz)

Psk. Dan. Yüksek Lisans Öğrencisi Nisanur Fındık

  • Tan H. (1974). Ülkemizde Rehberlik ve Psikolojik Danışma Çalışmalarında Gelişmeler ve Sorunları. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, İstanbul.
  • Özgüven, İ. E. (1990). Ülkemizde psikolojik danışma ve rehberlik faaliyetlerinin dünü ve bugünü. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 1, 4-15.
  • Akkoyun, F. (1995). The job title and training issues in counseling: A review and implications. Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal, 2(6), 1-21.
  • Doğan, S. (1996). Türkiye’de psikolojik danışma ve rehberlik alanında meslek kimliğinin gelişimi ve bazı sorunlar. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 7, 32-44.
  • Doğan, S. (1997). Milli Eğitim Bakanlığı’nın psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleriyle ilgili temel politikaları ve yaklaşımları: Son 25 yıla ilişkin bir değerlendirme. 3. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi Bildirileri, s., 150-161. Adana: Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
  • Doğan, S. (2000). The historical development of counseling in Turkey. International Journal for the Advancement of Counseling, 22, 57-67.
  • Atıcı, M., Özyürek, R. ve Çam, S. (2006). Okul danışmanlığı uygulamalarının yetkinlik beklentisi algıları ve mesleki benlik saygısı üzerindeki etkilerinin boylamsal olarak incelenmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 24, 7-26.
  • Bektaş, Y. (2006). Kültüre duyarlı psikolojik danışma yeterlikleri ve psikolojik danışman eğitimindeki yeri. Ege Eğitim Dergisi, 7(1), 43-59.
  • Doğan, S. (2000). Türkiye’de psikolojik danışma ve rehberliğin durumu ve geleceğe ilişkin yönelimler. Eğitim ve Bilim, 25(118).
  • Doğan, S. (2000). Psikolojik danışman eğitiminde akreditasyon gereği bir model önerisi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 14, 31–39.
  • Korkut, F. (2007). Counselor education, program accreditation and counselor credentialing in Turkey. InternationalJournal of Advancement Counseling, 29, 11-20.
  • Özyürek, R. (2007). Psikolojik danışman eğitiminin ve okullardaki psikolojik danışma ve rehberlik hizmetle- rinin niteliğini yükseltmeye yönelik öneriler. R. Özyürek, F. Korkut-Owen ve D. Owen (Ed.), Gelişen psikolojik danışma ve rehberlik (s. 123-137). Ankara: Nobel.
  • Özyürek, R. (2009). Okullarda psikolojik danışma ve rehberlik uygulamaları ve öğrencilere sağlanan süpervizyon olanakları: Ulusal bir tarama çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 32(4), 54-63.
  • Özyürek, R., Çam, S., Erkan, Z., Atıcı, M., Çeçen, R. ve Ortakale, Y. (2001). Okullarda rehberlik uygulamaları: Çukurova Üniversitesi örneği.” VI. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi. 5-7 Eylül, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Özyürek, R. (2007). Psikolojik danışman eğitiminin ve okullardaki psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin niteliğini yükseltmeye yönelik öneriler. R. Özyürek, F. Korkut-Owen ve D. Owen (Editörler), Gelişen psikolojik danışma ve rehberlik. Meslekleşme sürecindeki ilerlemeler, Cilt 1, (s. 123-137). Ankara: Nobel.
  • Özyürek, R. (2009). Okullarda psikolojik danışma ve rehberlik uygulamaları ve öğrencilere sağlanan süpervizyon olanakları: Ulusal bir tarama çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 32, 54-63.
  • Özyürek, R. (2010a). Okullarda Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uygulamalarına İlişkin Derslerin İşlenmesi. 10-12 Aralık 2010 tarihleri arasında düzenlenen III. Ulusal Uygulamalı PDR Kongresi’nde sunulmuş bildiri. Hacettepe Üniversitesi.
  • Özyürek, R. (2010b). School counseling practices in Turkish universities: Recommendations for counselor educators. Eğitim Araştırmaları, 39, 175-190.
  • Özyürek, R. (2010c). Psikolojik danışma ve rehberlik lisans programı öğrencilerinin yaptıkları okul psikolojik danışmanlığıyla ilgili uygulamaların saptaması. Eğitim ve Bilim, 156, 160-174.
  • Ültanır, E. (2005). Türkiye’de psikolojik danışma ve rehberlik (PDR) mesleği ve psikolojik danışman eğitimi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 102-111.
  • Topkaya, N. ve Sümer, Z. (2010). Rehberlik ve psikolojik danışmanlık öğrencilerinin cinsel bilgi kaynakları, yeterlilik algıları ve bilgi ihtiyaçları. Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal, 4(34), 139-148.
  • Aladağ, M. (2014). Rehberlik ve psikolojik danışmanlık lisans programlarında psikolojik danışma uygulaması öncesinde psikolojik danışma becerileri eğitimi: betimsel bir inceleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(1), 55-79.
  • Atıcı, M., & Çam, S. (2013) Okullarda Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uygulamalarının Seyrine İlişkin Öğrenci Görüşleri. Türk Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Dergisi, 4(39), 106-109.
  • Atik, Z. (2017). Psikolojik Danışman Adaylarının Bireyle Psikolojik Danışma ve Süpervizyonuna İlişkin Değerlendirmeleri. Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi.
  • Bengisoy, A., ve Özdemir, M. B. (2019). Psikolojik danışman/rehber öğretmenlerin bakış açısıyla psikolojik danışma ve rehberlik alanının sorunları. Kıbrıs Türk Psikiyatri ve Psikoloji Dergisi, 1(3), 189-193.
  • Büyükgöze-Kavas, A. (2011). Bireysel ve grupla psikolojik danışma uygulamalarına yönelik bir değerlendirme. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(2), 411-431.
  • Boyacı, M. (2018). Türkiye’de psikolojik danışman eğitimi ve karşılaşılan sorunlar: Güncel bir durum değerlendirmesi. ERPA 2018, 335.
  • Çetinkaya, R.S. ve Karaırmak, Ö. (2012). Psikolojik danışman eğitiminde süpervizyon. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(37), 107-121.
  • Erkan-Atik, Z., Arıcı, F. ve Ergene, T. (2014). Süpervizyon modelleri ve modellere ilişkin değerlendirmeler. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 5(42), 305-317.
  • Erkan-Atik, Z. ve Yıldırım, İ. (2017). Süpervizyonda Değerlendirme Süreci Envanteri Türkçe Formu’nun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 18(1), 146-173.
  • Eryılmaz, A. ve Mutlu, T. (2018). Gelişimsel kapsamlı süpervizyon modeline ilişkin psikolojik danışman adaylarının görüşlerinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(65), 123-141.
  • Kalkan, B., ve Can, N. (2019). Psikolojik danışman eğitiminde süpervizyon: Türkiye’deki mevcut durumun ve standartların araştırılması. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(2), 271-290.
  • Koçyiğit, M. (2020). “Bireyle psikolojik danışma uygulaması” dersinde grup süpervizyonu sürecinin incelenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(4), 1116-1146.
  • Kozan, H. İ. Ö. (2018). Psikolojik Danışman Adaylarının Danışma Uygulamasına Yönelik Kaygıları: Nitel Bir Yaklaşım. OPUS International Journal of Society Researches,9(16), 109-137.
  • Owen, F. K., Damirchi, E. S. ve Molaei, B. (2013). İki Orta Doğu Ülkesinde psikolojik danışma ve rehberlik alanı: Türkiye ve İran. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1), 81-103.
  • Özyiğit, M. K., & İşleyen, F. (2016). Psikolojik danışmada süpervizör eğitimi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(4), 1813-1831.
  • Özyürek, R. (2019). Psikolojik Danışman Eğitimi ve Mesleğin Profesyonel Kimlik Gelişimi için Gereksinim Duyulan Yasa ve Yönetmelik Düzenlemeleri. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 9(54), 883-911.
  • Özyürek, R. (2015a). Psikolojik danışman eğitiminde uygulamalı derslerin yürütülmesi sempozyumu (Ed.). İstanbul: İstanbul Aydın Üniversitesi.
  • Özyürek, R. (2015). Okullarda psikolojik danışma ve rehberlik uygulamaları için bir kılavuz. İçinde R. Özyürek, Psikolojik danışman eğitiminde uygulamalı derslerin yürütülmesi sempozyumu (ss. 46–60). İstanbul: İstanbul Aydın Üniversitesi.
  • Ülker Tümlü, G. (2019). Bireyle psikolojik danışma uygulaması süpervizyonunda ayrıştırıcı süpervizyon modeli’ne dayalı grup süpervizyonu sürecinin yapılandırılması (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Eskişehir Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Yılmaz, O., & Acar, N. V. (2015). Psikolojik danışman eğitiminde süpervizyonun önemi ve grupla psikolojik danışmadaki rolü. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 342-356.
  • Kurdoğlu, C. (2022). Öğretmen Eğitimi Programlarında Kalite ve Akreditasyona İlişkin Öğrenci ve Öğretim Elemanı Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi.
  • Mercan, O., Dursun, Asiye. (2023). Psikolojik Danışman Adaylarının Süpervizyon Deneyimlerine İlişkin Değerlendirmeleri: Bir Karma Yöntem Çalışması. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 13(1), 105-134.
  • Özyürek, R. (2023). Okul psikolojik danışmanlığı uygulamaları el kitabı (3. b.). Ankara: PEGEM Akademi.
  • Özyürek, R. , Topkaya, N. , Haktanır, A. , Hamamcı, Z. , Can, A. , Duy, B. , Akçıl, S. & Yılmaz, O. (2021). An Examination of the Opinions of Faculty Members on Critical Accreditation Issues in Counselor Education in Turkey. Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal, 11(63) , 433-455. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/tpdrd/issue/67600/1050739

İhbar hattımıza ulaşmak için tıklayınız...

X