Türk PDR Derneği PDR-EPDAB AÜK 3. Dönem (01.01.2025-31.12.2026) Üyeliği Başvuruları

Türk PDR Derneği PDR-EPDAB AÜK 3. Dönem (01.01.2025-31.12.2026) Üyeliği Başvuruları

Değerli Psikolojik Danışman Eğitimcileri,

Türk PDR Derneği PDR Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Birimi (PDR-EPDAB) 2. dönem Akreditasyon Üst Kurulu (AÜK) üyelerinden, üyelikleri dolanlar için yeni üyelere gereksinim duyulmaktadır. Akreditasyon Çalışma Yönetmeliğine göre, bir sonraki dönemde (01.01.2025-31.12.2026) görev alacak akademisyenlere yönelik Ekim ayı boyunca yeni üyelik çağrıları yapılması gereklidir. Başvurularının ardından, AÜK tarafından 3. dönem AÜK üyeliğinde görev alacak akademisyenler seçilirler. Başvuruda bulunmak için lütfen aşağıda bağlantısı bulunan formu doldurunuz. Ayrıntılı bilgi için [email protected] elektronik posta adresine başvurabilirsiniz.

 

Türk PDR Derneği PDR-EPDAB AÜK 3. Dönem (01.01.2025-31.12.2026) Üyeliği Başvuru Formu: https://forms.gle/1p2h9FVnLW85Dpz96

 

Ayrıca, Akreditasyon Çalışma Yönetmeliğindeki (1.0-26.10.2021) ilgili bölümler aşağıda belirtilmiştir:

Yönetmeliğin tüm maddeleri Türk PDR Derneği, Akreditasyon sekmesinde bulunmaktadır.

(https://pdr.org.tr/wp-content/uploads/2021/12/Turk-PDR-Dernegi-PDR-EPDAB-Akreditasyon-Calisma-Yonetmeligi-Surum-1.0-26.10.2021-1.pdf )

 

Madde 2: Tanımlar ve Kısaltmalar

Bu yönetmelikte bahsi geçen:

b. Akreditasyon Üst Kurulu (AÜK): Psikolojik danışman eğitimi ile ilgili lisansprogramları akreditasyon sürecinin yürütülmesinden ve denetlenmesinden sorumlu, kararve işleyişinde Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği Genel Merkez YönetimKurulundan bağımsız üst kurulu,

f. ÖDR: Psikolojik danışma ve rehberlik programlarının hazırlayacağı özdeğerlendirme raporunu,

 

3.4. AÜK Yapısı, Kuruluşu ve Üyelerin Seçimi

  1. AÜK, bu Yönetmelik hükümleri ve psikolojik danışman eğitiminin ulusal standartları doğrultusunda, program akreditasyon sürecini yürüten, denetleyen ve nihai kararı veren üst kuruldur. AÜK, 15 asil ve 5 yedek üyeden oluşur. Asil üyelerin sayısal dağılımı ve özellikleri aşağıdaki gibi oluşur:
    1. Psikolojik danışman eğitimi yapılan ve akredite olmuş anabilimdallarında görevli ya da bu anabilim dallarından emekli olmuş olan, lisans veya doktora derecesini psikolojik danışma ve rehberlik eğitimi alanında almış olan, profesör ya da doçent unvanına sahip, psikolojik danışman eğitimi, süpervizyon vea kreditasyon konularında deneyimli olan ve AÜK tarafından görevlendirilen8(sekiz) öğretim üyesi üye,
  2. Yedek üyeler.
    1. Yedek üyelerin üçü 1.a. maddesinde tanımlanan öğretim üyesi,
    2. İkisi ise 1.b. maddesinde tanımlanan psikolojik danışmanlardan oluşur.
  3. AÜK üyeleri ilk toplantılarında başkan, başkan yardımcısı, sekreter ve mali sekreterini kendi aralarında belirlerler. AÜK Başkanı diğer komisyon ve çalışma grupları ile iletişimin sağlanmasından ve AÜK toplantılarının yönetilmesinden sorumludur. AÜK sekreteri toplantı tutanaklarının tutulmasından sorumludur.
  1. Bir kişi aynı zamanda hem eğitim fakültesi dekanlığı hem de AÜK üyeliği görevi

yürütemez.

3.5. AÜK Üyelerinin Görev Süresi, Üyelikten Ayrılma ve Üyelerin Yeniden Belirlenmesi

  1. AÜK üyelerinin görev süresi Ocak ayında başlar.
  2. AÜK üyelerinin görev süresi 2 (iki) yıldır. Bu görev süreleri uzatılamaz.
  3. AÜK üyeleri en fazla 2 (iki) dönem ve 4 (dört) yıl görev alabilir.
  4. Görev süresi dolan başkan, önceki başkan olur ve görevi başkan yardımcısına devreder. Görev süresi dolan Başkan, tekrar başkan ya da başkan yardımcı olarak seçilemez. Önceki başkan 2 (iki ) yıl daha AÜK üyesi olarak görev yapar. AÜK başkan yardımcısı, bir sonraki dönemin başkanı olur. Başkan yardımcısının başkanlık görevini kabul etmemesi durumunda, yeni başkan ve yeni başkan yardımcısı için AÜK üyeleri arasında seçim yapılır.
  5. Üyelerin görev süresi dolmadan 3 (üç) ay önce ve Ekim ayı boyunca, web sitesinden aday çağrıları yapılır. AÜK bir sonraki dönemde görev alacak akademisyen üyeleri, bu süreçte başvuran adaylar arasından seçer. İki yılın sonunda AÜK üyelerinin tamamının değişmesi durumunda, AÜK başkanı, bir sonraki kurul başkanı ile birlikte en az altı ay süre ile eşgüdüm halinde çalışır.
  6. Yapılan çağrı sonucunda AÜK akademisyen üyeliğine yeterli sayıda başvuru olmazsa, yeni üyeler mevcut AÜK üyelerinin önerileri doğrultusunda seçilir. Bu seçim sürecinde farklı statülerdeki (devlet veya vakıf) ve farklı bölgelerdeki üniversitelerin temsil edilmesi dikkate alınır. Aynı üniversiteden birden fazla akademisyen aynı dönemde görev alamaz. Seçilen üyelerin profesör ya da doçent unvanına sahip olması gerekir, akredite edilen programların öğretim üyelerine öncelik tanınabilir.

Madde 5: AÜK’ün Akreditasyon Sürecindeki Görevleri

  1. Türkiye’de psikolojik danışman eğitimi lisans programlarının akreditasyonu için, PDR- EPDAB adına ayrıntılı bir program düzenler, değerlendirir ve akreditasyonla ilgili kararlar alır.

Bu gönderiyi paylaş

İhbar hattımıza ulaşmak için tıklayınız...

X